Patrocinis i percepcions

El dels patrocinis és un món fascinant i ple d’oportunitats per a qualsevol marca. A diferència del que pot semblar en primera instància, aquests no s’utilitzen únicament per a aconseguir arribar eficaçment al públic objectiu sinó que les marques busquen anar més enllà i aprofitar les sinèrgies que es creen per a associar-se a determinats valors. Un clar i conegut exemple és el cas de Nike que busca vincular-se amb  als millors esportistes de cada disciplina per tal de beneficiar-se dels valors de victòria, superació i èxit que transmeten aquests atletes. Així doncs, podríem afirmar que a través dels patrocinis les marques no hi guanyen tant en termes estrictament econòmics com en termes de percepció i d’intangibles.

És per aquest motiu que en conèixer l’escàndol en el qual s’ha vist immersa l’escuderia Renault de F1, Mútua Madrileña i ING Direct no han dubtat en rescindir els seus respectius contractes de patrocini, doncs cap de les dues marques vol ser associada a un equip que no cumpleix les normes i regulacions que estableix la FIA. Malgrat tot, ambdues han assegurat que continuaran al costat de Fernando Alonso fins a final de temporada. Cal no oblidar que, a banda que el pilot asturià ha sortit net de la problemàtica, aquest transmet uns determinats valors i caràcter i té moltíssims seguidors en els mercats per on es mouen aquestes marques. En definitiva, qüestió d’imatge, percepcions…i beneficis!

Etiquetes: ,

Deixa un comentari