Grans marques en busca de la supervivència

La crisi no està perdonant a ningú i, a banda dels petits comerciants, les grans marques també veuen afectat el seu volum de vendes. La causa és clara, els consumidors tendim a apostar cada vegada més per les marques de la distribució (marques blanques) que ens ofereixen productes similars (a vegades els mateixos) a preus més reduïts. Les grans marques, que no poden afrontar aquesta guerra de preus, han decidit finalment posar fil a l’agulla per intentar diferenciar-se i demostrar que val la pena apostar per la qualitat de sempre encara que això suposi pagar una mica més.

Segons ha publicat avui en la seva edició digital la revista Marketing News, El Corte Inglés i el País llançaran una campanya de promoció en defensa de les marques a partir del 13 de setembre. Aquesta iniciativa pretén “animar el consum i recolzar a les grans marques” i, per tal d’aconseguir-ho, El País regalarà vals pel valor de 60 euros per a adquirir productes de marques líders en qualsevol dels establiments del grup El Corte Inglés (Opencor, Supercor, Hipercor i El Corte Inglés).

Malgrat tot, aquesta no ha estat l’única campanya promarques que s’ha fet. Unes quaranta marques també s’han agrupat i han elaborat un anunci conjunt en el qual es mostren fragments d’spots antics tot destacant la qualitat, innovació i confiança que aquestes han mantingut al llarg de la seva vida al mercat.

La situació actual obre les portes a plantejar-nos com evolucionarà aquesta pugna entre les marques blanques i les grans marques en un futur. És possible la seva coexistència a mig o llarg termini?

Una resposta to “Grans marques en busca de la supervivència”

  1. Laia Says:

    Clàudia,
    m’agrada el nou enfoc del bloc i la tria del primer tema que has tractat és molt adequada als temps actuals! Endavant amb el nou bloc, en seguiré essent lectora!

Deixa un comentari